Šta lečimo?

Lekarska ordinacija Dr. Jarić, koju vodi doktorica Dušica Jarić, specijalista za plućne bolesti, obuhvata i savetovalište za astmu i alergijske bolesti disajnih puteva.

Zlatan standard u dijagnostici alergijskih bolesti disajnih puteva je kožni (prick) alergološki test  na najčešće inhalatoren alergene ( budj, kućna prašina, grinje, allergen bubašvabe, dlaka I epitel životinja, polen drveta, trave I korova.) Ukoliko se utvrdi reakcija preosetljivosti na polen, moguće je  dodatno uraditi test  na pojedine vrste polena ( lešnik, breza, vrste trava, ambrozija I dr).  Tako se  dobija preciznija informacija o vremenu kada je potencijalna izloženost alergenu, a samim tim I mogućnost da se alergijska reakcija u to vreme spreči   Kožni prick test je jednostavan, bezbolan, rezultat je vidljiv već nakon 15 minuta, sa pouzdanošću od 90% što je veća senzitivnost u odnosu na testove koji se rade iz krvi (in vitro).

PRE:

POSLE:

Spirometrija  je osnovni test plućne funkcije. Nakon navršene 5 godine života osnovni je test kojim se može utvrditi  postojanje bronhoopstrukcije. Bronhoopstrukcija u astmi je potpnu reverzibilna , odnosno na primenjenu terapiju plućna funckija se ponovo  vraća u potpuno normalne vrednosti. U osoba koje imaju HOBP ( hronična opstruktivna bolest pluća), a koja je u 90% slučajeva posledica pušenja I javlja se u zreloj I starijoj životnoj dobi, bronhoopstrukcija je ireverzibilna ili samo delom reverzibilna , tj. izgubljeni deo plućne funckcije se na primenjenu terapiju samo delimično vraća u opseg normalnog. U ordinaciji “Dr Jarić” testiranje plućne funkcije (spirometrija sa bronhodilatatornim testom) je sastavni deo pulmološkog pregleda.

Osim standardnog pulmološko -alergološkog  pregleda , u odrinaciji “dr Jarić” primenjuje se dijagnostički alerogritam Evropskog Respiratornog Udruženja( ERS) za  hronični kašalj , tj kašlja koji traje duže od 8 nedelja, a koji je vrlo često klinička manifestacija  alergijske bolesti gornjih disajnih puteva i/ili astme i/ili refluksne bolesti (  gastroezofagelni odnosno laringofaringealni refluks)

Lekarska ordinacija “dr Jarić” ima  mogućnost I dijagnostike  opstruktivne apnee tj poremećaja disajnja u snu sa epizodama prestanka disanja dužim od 10 sekundi , primenom metode respiratorne poligrafije I polisomnografija.  Poremećeji disanja u snu su  česti, skoro isto toliko koliko je često obolevanje od  šećerne bolest ili astme, ali se u našoj zemlji nedovoljno prepoznaju I još redje leče zbog malog broja ustanova koje raspolažu potrebnom opremom za dijagnostiku .  Nažalost nedijanostikovan I nelečen poremećaj disanja u snu sa čestim epizodama prestanka disanja uzrok je čestih saobraćajnih udesa, ali I nastanka drugih bolesti kao što je povišen krvni pritisak, srčana slabost, moždani udar I sl